مدیرعامل ایران ایر تغییر کرد/ «طاهر عبدالحی» مدیرعامل جدید ایران ایر شد نتایج قرعه‌کشی سایپا اعلام شد هشدار پزشکیان به خودروسازان؛ یکسال فرصت دارید خودرو‌ها را بهینه کنید در غیر این صورت هیچ ارزی دریافت نمی‌کنید و اجازه تولید نخواهید داشت مبلغ عیدی ۱۴۰۵ کارمندان و کارگران ماست و پنیر گران شدند نگین خلیج‌فارس، جدیدترین صندوق طلای بورسی پذیره‌نویسی شد پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ یارانه نقدی آبان‌ماه واریز شد / کدام دهک‌ها یارانه آبان را گرفتند؟ پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ قیمت دلار آمریکا در بازار غیر رسمی، به ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید / سکه در کانال ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز یکشنبه ۲۵ آبان۱۴۰۴ شیوه جدید واریز کالابرگ الکترونیکی از آذرماه اجرا خواهد شد قانون جدید خرید سابقه بیمه/ همه چیز درباره محاسبه هزینه‌ها اعلام نتایج قرعه کشی سایپا آبان ۱۴۰۴ + اسامی برندگان و نحوه واریز وجه پیش بینی قیمت دلار یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴

خبر خوش برای مسافران شمال کشور | این مسیر ۱۶۶ کیلومتر کوتاه می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: پروژه محور قزوین- الموت- تنکابن به طول ۶۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجرا است و تکمیل این مسیر باعث کاهش ۱۶۶ کیلومتر از طول مسیر موجود و سه ساعت از زمان سفر خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۶۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور، «محمدرضا کدخدازاده» اظهار کرد: محور قزوین-الموت-تنکابن منجر به اتصال استان‌های غربی به شمال کشور خواهد شد و با توجه به اهمیت محور‌های شمالی در شبکه راه‌های کشور و حجم بالای ترافیک، این پروژه می‌تواند به کاهش قابل توجه ترافیک محور‌های موازی در استان‌های تهران و البرز به سمت شمال کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مصوبات سفر‌های استانی رهبر معظم انقلاب به قزوین است، افزود: اولویت نخست این مسیر به طول ۶۲ کیلومتر در استان قزوین با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجراست که ۵۷ کیلومتر از این مسیر یک لایه آسفالت شده است.

این مسئول ادامه داد: برای حفظ محیط زیست، ۲ دستگاه گالری از چهار دستگاه برای عبور حیوانات ساخته شده است. همچنین، تونل شیرکوه به طول ۷۹۰ متر تکمیل شده و هفت پل به طول ۴۲۰ متر نیز در این مسیر احداث شده است.

کدخدا زاده در خصوص عملیات اجرایی در استان مازندران نیز توضیح داد: ۳۴ کیلومتر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۵ درصد در استان مازندران در حال ساخت است. اولویت نخست این بخش، تکمیل ۱۶ کیلومتر از مسیر از روستای مران تا ابتدای جاده «سه هزار» است. همچنین، عملیات روسازی و آسفالت هفت کیلومتر از این محدوده در حال اجراست و به دلیل وجود معارضان ملکی، تخصیص نقدی بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع این مساله نیاز است.

وی، کاهش طول مسیر از ۳۳۰ کیلومتر به ۱۶۴ کیلومتر را یکی از مهم‌ترین مزایای این پروژه دانست و گفت: کاهش زمان سفر از ۶ ساعت به سه ساعت، کاهش ۳.۸ میلیون لیتر مصرف سالیانه سوخت، ساماندهی روستا‌های منطقه الموت برای جذب گردشگران، بهره‌برداری از معادن غنی الموت و توسعه گردشگری در منطقه رودبار الموت از دیگر مزایای این پروژه است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور، همچنین حجم عملیات خاکی این پروژه را ۳۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: ۴۸۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۵۰۰ هزار تن آسفالت، ۲۶ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۶ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی از دیگر اقدامات انجام شده در این مسیر است. علاوه بر این، احداث ۳۲ دستگاه تونل به طول ۲۰ هزار متر، ۳۱ دستگاه پل خاص به طول ۷۰۰ متر و چهار دستگاه گالری برای عبور حیوانات از دیگر عملیات اجرایی این پروژه است.

وی، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمهیدات لازم برای رعایت مسائل زیست‌محیطی در اطراف پروژه و منطقه در حین اجرا و زمان بهره‌برداری از مهم‌ترین چالش‌های این پروژه است. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار